Rules

League 


Bevezető

A 2017. őszén induló  Blood Bowl Liga IX (továbbiakban csak: liga) a budapesti (és környéki) Blood Bowl játékosainak kb. fél évig tartó, nagyjából 10 játékhetes meccssorozata, ami a Blood Bowl Competition Rulebook szabályaira épül, kiegészítve és módosítva a Blood Bowl legújabb, 2016-os kiadásának újításainak egy részével.

Milyen szabályokkal? -> 2017-es szabályok (ami tartalmaz CRP + BB2016 kiegészítve DZ1 és DZ2)

Mikor? -> 2017. szeptember 25.-től kb. júniusig, havonta 2 lejátszandó meccs (2 hetes fordulók)

Hol? -> Budapesten (és környékén) bárhol, pl. a Gép-Házban, a Hammertime Caféban, otthonodban, stb.

Mennyiért? -> 2000 forint nevezési díjért (a nevezési díj nem tartalmazza a klubok napi belépési díját)

Jutalmak, díjak? -> Elsősorban a játék öröme.  Másodsorban némi díjazás a befolyt nevezési díjakból.

Nevezési határidő -> 2017. szeptember 20., 23:59:59; (Figyelem! Ez egy szerda  éjszakai időpont!)

Csapatok létrehozása -> A nevezés lezárultát követően legkésőbb 2017. szeptember 23., 23:59:59-ig (Figyelem! Ez pedig egy szombat éjszakai időpont!)

Segítség! Érdekel/indulnék, de nincs meg ez vagy az, nem tudom, nem vagyok biztos, stb. -> LFG Fórum vagy a Facebookon esetleg emailen.

Feltételek

Ha elindulnál a ligában, az alábbiakra lesz szükséged:

Edző -- így hívjuk az élő személyt, aki irányítja a csapatot, téged. Sajnos szükségszerű, hogy vagy budapesti lakos legyél vagy hajlandó legyél a meccsekre a (magyar...) fővárosban megjelenni, ismerd a Blood Bowl szabályait, rendelkezz (akár minimális) táblás Blood Bowl tapasztalattal.

Vezetőedző figura - az a figura, ami a Death Zone Season One szabályok alapján az Edzőt jelképezi.

Csapat, játékosokkal -- kötelező a fajnak megfelelő fantasy football csapattal indulni. LEGO, kinderfigura, stb. nem megengedett, illetve "átsminkelt" csapat -- ahol pl. az elkapó egy falábú kalóz vagy a minotaurusz egy unikornis, stb. – indulása nem javasolt. Kérj kölcsön csapatot ha nincs saját.

A csapatod, játékosaid nevére nincs megkötés, a jóízlés határain belül bármi megengedett.

Csapat festés -- ajánlott legalább 3 színnel festett csapat indítása, de a festetlenség -- a korábbi gyakorlatnak megfelelően -- szankciókat nem von maga után. A játékosok egyértelmű megkülönböztethetősége pozíció (blitzer-> piros színű talp például) szerint nem árt, de a számozás kötelező!

Nevezési díj -- 2000 Ft

Nevezés módja --  A nevezésedet az űrlapon keresztül tudod elküldeni. Amennyiben nem sikerül, macerás akár közvetlenül megkeresve a szervezőt (Cserba Miklós –discret- ) is küldheted neki a kisguciilles kukac gmail pont com címre az alábbi adatokkal:

Név: Kis Pista

Becenév: killermiller

Csapat neve: kispistákok

Telefon: +36-20-555-8888

Email: km19612@gmail.com

Kitartás -- légy oly jó, és játszd le azt a kb. 10-12 meccset, amiben érintett vagy ha egyiket-másikat nem tudod, még időben kérj helyettesítést!

Lebonyolítás

1,000,000 arany áll rendelkezésedre, hogy csapatot alkoss a szabályok szerint.

A csapatokat a frissített (BB2016+DZ1+DZ2) szabályok alapján kell összeállítani beleértve a sztárjátékos a csapatlistán kiegészítéssel!

Liga ütemezése

Alapszakasz: a liga első, hosszabb, körmérkőzéses szakasza, az itt elöl végzők jutnak a rájátszásba.

Rájátszás: a liga második, rövidebb, kieséses szakasza, ahol az alapszakasz összesített táblázatának első felében végzettek vívnak a végső győzelemért.

Csoportok, meccsek száma

Jelentkezők számától függően az alábbiak:

* legfeljebb 10 meccses alapszakasz

* legfeljebb 3 fordulós rájátszás

Játékhét

Egy játékhét két valós hétből (14 napból) áll.

Az első játékhét kezdete: 2017. szeptember 25., hétfő

Alapszakasz: várhatóan május végéig tart (decemberben szünet!)

Rájátszás: alapszakasz után közvetlenül

(Rangsor: pontszám, egymás elleni eredmény, TD különbség+CAS különbség (netTD+netCAS))

Mérkőzés

A mérkőzés lejátszása kizárólag táblán teljesíthető és a két edzőn múlik, hogy mikor és hol történik meg.

A szervező a le nem rögzített (játszott) mérkőzéseket automatikusan kettős feladásnak könyveli el.

(Amennyiben kettős feladás könyvelődik el úgy a szponzor –DFK- dob d6-tal és a kapott eredményt aranyra váltásának értékével csökkenti a csapatok kincstárát, EZUTÁN következik az esetleges Sztár Játékos megtartásának kifizetése. (Vagy elbocsátása ha nincs elegendő pénz a kincstárban.)

Amennyiben a szponzor a kapott eredményt nem tudja teljes egészében pénzzé tenni a csapatnál úgy csapatújradobás vesztéssel sújtódik az adott csapat.)

Amennyiben a két edző nem tud/akar egymással megmérkőzni úgy a szervező felé tudja ezt jelezni aki igyekszik helyettesítőt találni.

A jelzés írásban történjen (Facebook, LFG fórum, email) és legkésőbb a játékhét második hétfőjének végéig (éjfélig).

Az alapszakaszban kettőnél többet helyettesített edző csapata nem juthat be a rájátszásba.

A mérkőzés folyamán történő feladást a szabálykönyv tartalmazza.

A győztes 3 pontot kap, a vesztes nullát. Döntetlen esetén 1-1 pontot írhatnak be az edzők csapataikhoz. Feladás nincs pontvesztéssel sújtva. Bónuszpont nincs TD-ért vagy okozott sérülésért.



SZTÁR JÁTÉKOS LISTA

Az egyes szezonok kezdetén a Ligabiztosnak létre kell hoznia egy Sztár Játékosokból álló listát amely bérelhető.

A liga alatt a Ligabiztosnak gondoskodnia kell arról, hogy a lista naprakész legyen - ha a Sztár Játékosot egy csapat felfogadja, akkor azonnal fel kell tüntetni, hogy nem érhető el. Azok a játékosok, akik csak egy meccsre szeretnének bérelni egy Sztár Játékost, normál módon is megtehetik, a szabálykönyv szerint, de csak olyan Sztár Játékosok közül választhatnak, akiket nem fogadtak fel.

A SZTÁR JÁTÉKOS FELFOGADÁSA

Amikor a csapatok a szezon kezdetén kialakítják a keretet, vagy mérkőzés, az edzők hozzáadhatnak egy Sztár Játékost a listájukhoz a felsorolt ​​költségek mellett. Ennek a Sztár Játékosnak olyannak kell lennie  aki képes játszani a csapatban. (azaz hozható az adott a fajhoz). Például egy ember csapat a elnevezett Sztár Játékos. Egy csapatnak nem lehet több, mint egy elkülönített Sztár Játékosa .

A mérkőzés előtti támogatás vásárlásnál azok a csapatok akik rendelkeznek Sztár Játékossal csapatlistán értelemszerűen csak egy további Sztár Játékost vehetnek fel.

Amennyiben egy Sztár Játékost több csapat is szeretné alkalmazni a liga indulásakor a Ligabiztos felelőssége eldönteni melyik csapathoz szerződhet. (Amennyiben az OBBLM felülete kezelni tudja ezt az opciót akkor értelemszerűen aki előbb rögzíti majd a csapatát. Amennyiben más megoldás kell a csapatlisták vezetésére úgy a Ligabiztosnak előbb jelző csapat menedzsere kap jogot rá, azaz a nevezési sorrend lesz a döntő)



FIZETÉS

A Sztár Játékosokkal kapcsolatos probléma az, hogy nagyon tisztában vannak azzal, mennyire értékesek, és ninc bennük csapatszellem és jóakarat, hogy elfelejtsék. Mint ilyen elvárják, hogy amelyik csapat egy szezonra aláír velük képes legyen megadni nekik  az életmódot, amelyhez hozzászoktak. Ez azt jelenti, hogy a luxus utazási megállapodások, a legfinomabb ételek és borok, a szolgálók seregei és a személyi edzők ... a lista folytatható.

Ezért a következő lépést hozzáadjuk a  4. fázis vége felé: A mérkőzés utáni teendőknél amennyiben van Sztár Játékos a csapat listán.

A csapatnak meg kell fizetnie a fenntartási díjat a Sztár Játékosnak, aki levonja a kincstárból a Sztár Játékos költsége alapján meghatározott összeget, amint az az alábbi táblázatban látható. Ha egy edző nem engedheti meg magának a fenntartási díjat, vagy nem akarja megfizetni akkor  a Sztár Játékos kilép a csapatból. Ezek törlõdnek a csapatlistából, és a Ligabiztos felsorolja azokat a Sztár Játékos listán.

FENNTARTÁSI DÍJAK

Költség (gp) Fenntartás (gp)

Legfeljebb 100.000 20.000

110 000 és 150 000 között 30 000

160 000 - 200 000 40 000

210 000 és 300 000 között 50 000

310 000 és 60 000 felett

SZTÁR JÁTÉKOS A PÁLYÁN

Azok a csapatok, akik elég szerencsések ahhoz, hogy egy Sztár Játékost szerezzenek a listájukra, az így elkülönített Sztár Játékos mindig úgy számít, hogy Fan Favorite készséggel rendelkezik.

Ráadásul az így csapatlistán tartott Sztár Játékos díjának egy része magában foglalja a gyógytornászok, a személyi edzők és a gyógyítók körét, így ha baleseteket szenvednek, sérülésre nem kerül sor. Ehelyett automatikusan úgy kezelik, mintha Badly Hurt lett volna, kihagyják  a meccs többi részét, de egyébként nincsenek hatással. (nem lehet csapatgyógyítót használni rájuk, hogy az eredeti Badly Hurt sérülést „annuláljuk”). Továbbá a csapatlistán szereplő Sztár Játékosok semmilyen módon nem szerezhetnek Star Player pontokat.



Vezetőedző (Head Coach)

Ha egy csapat kiállít a mérkőzésre egy vezetőedző figurát (vagyis külön modellt hoz erre a célra), akkor az ily módon megszemélyesített vezetőedző vitába szállhat a bíróval egy rossz döntés esetén. Amikor a bíró kiállítana egy játékost szabálytalanság vagy titkos fegyver használata miatt, a vezetőedző vitatkozhat: dobj egy kockával (D6).

Ha az eredmény 6, a bíró kötélnek áll és a játékos a Tartalékok közé kerül kiállítás helyett.

Figyelem! A sikeres vitatkozás nem mentesít a körszakadás (turnover) alól!

Ha az eredmény 1, a bírónak elege lesz a vezetőedzőből és a lelátóra küldi (távolítsd el a kispadról), így ő a továbbiakban nem vitatkozhat a bíróval, és a Kitűnő Edzőmunka (Brilliant Coaching) kirúgási eseménynél 1-et le kell vonnod a dobásod eredményéből.

A vezetőedző csatasorba állítása ingyenes, téged reprezentál.

Szakértelmek

Kicsi a rakás - Piling On (Erő)

A szakértelem megegyezik a CRP-ben szereplővel, de a használatához el kell költeni egy csapat újradobást (team reroll).

Mérgező Tőr - Weeping Dagger (Különleges)

Ha a játékos sérülést (CAS) okoz, és az eredmény az esetleges újradobások (pl. gyógyító) után "Komoly Sérülés" (Badly Hurt), dobhat egy kockával (D6). Ha ennek a dobásnak az eredménye 4+, a megsérült játékosnak ki kell hagynia a következő meccset (MNG).




Hóóó-rukk! (Különleges) (Timmm-ber!)

Ha egy földön játékos rendelkezik ezzel a szakértelemmel, a szomszédos csapattársai -- ha nincsenek ellenfél szerelési zónájában -- segíthetnek neki a fölkelésben, minden egyes segítő 1-et adva a felállási kísérletre tett dobáshoz.

A segítség nem minősül Akciónak, így nyújtható attól függetlenül, hogy a csapattárs cselekedett-e már a körben. Az 1-es dobás természetesen itt is automatikus kudarc.

Förtelmes száj (Különleges) (Monstrous Mouth)

Az óriási szájberendezésének köszönhetően a játékos újradobhatja az elrontott Elkapás dobást, az elejtett kézből kézbe próbát vagy az elrontott közbenyúlás dobást. Ezeken felül a Labdakiütés szakértelem nem működik a Förtelmes száj szakértelemmel rendelkező játékossal szemben.

Legértékesebb játékos (MVP)

A mérkőzés végén mindkét csapat edzője kijelöl 3 játékost aki nevezhető volt a mérkőzésre, majd egy háromoldalú dobókockával (D3) kidobja, hogy ezek közül melyik kapja az MVP (legértékesebb játékos) címet és az azzal járó 5 Sztárjátékos pontot.



Sztár Játékos Lista

Felbérelhető minden CRP-ben megtalálható Sztár Játékos az alábbi kiegészítésekkel.

Guffle Pusmav        5 3 4 9    Loner, Foul Appearance, Monstrous Mouth, Nurgle’s Rot

(Nurgle) 210,000

Bo Gallanté        8 3 4 7    Loner, Dodge, Side Step, Sprint, Sure Feet

(High Elf) 160,000

Glart Smashrip        5 4 2 8    Loner, Block, Claw, Grab, Juggernaut, Stand Firm

(Skaven, Underworld Denizens) 190,000

Karla von Kill        6 4 3 8    Loner, Block, Dauntless, Dodge, Jump Up

(Amazon, Halfling, Human, Norse) 220,000

Kreek Rustgouger    5 7 2 9    Loner, Ball & Chain, Mighty Blow, No Hands, Prehensile Tail, S. W.

(Skaven, Underworld Denizens) 130,000

Madcap Miggz        6 4 3 8    Loner, Break Tackle, Claw, Leap, No Hands, Very Long Legs, Wild A.

(Goblin, Underworld Denizens) 170,000

The Swift Twins

Lucien            7 3 4 8    Loner, Block, Mighty Blow, Tackle

Valen            7 3 5 7    Loner, Accurate, Nerves of Steel, Pass, Safe Throw, Sure Hands

(Elven Union, High Elf, Wood Elf) 390,000

A Swift ikrek ugyanúgy működnek, mint Brick Farth és Grotty, azaz két helyet igényelnek a csapat listán de EGY sztár játékosnak számítanak!

Amennyiben egyik Swift iker a sérültek/halottak bokszba kerül a másik onnantól elveszti a Loner képességet!       






Támogatások DZ2     

(zárójelben megjegyzem itt is elvárás, hogy a támogatást jelenítsd meg figurával)   

HORATIO X. SCHOTTENHEIM. MASTER MAGE (80.000 arany)

bármelyik csapat

Tűzlabda kör elején vagy végén egy alkalommal félidőnként. [M2] discret 2017-09-20 (turn over esetén is lehet!)

Célmezőről D8 irányban 3 mezőt pattan majd felrobban. Azon a mezőn és a körülötte lévő mezőkön 4+-ra elesnek a játékosok.

Sikeres páncél dobás esetén sérülhetnek. A tűzlabdának nagy ütése van!

Saját csapat esetén nincs vége a körnek elesik egy játékos kivéve ha nála volt a labda.



KARI COLDSTEEL, NORSE CHEERLEADER (50.000 arany)

Amazon, törpe, ember és északi

Kari három Cheerleadernek számít. Továbbá, ha a csapata a kör elején nem tud 11 játékost beállítani, akkor Kari úgy dönthet, hogy megmutatja nekik, hogyan történik ez! A csapat edzője úgy dönt, hogy eltávolítja őt a pálya szélén, és felállítja a csapat részeként. Ha így tesz akkor a  csapat részeként számít a következő középkezdésig viszont nem számít  Cheerleadernek. Az új középkezdésnél a bíró kiállítja és nincs további hatása a játékra - nem számít semmiféle Cheerleadersnek, és nem használható későbbiekben.

Kari Coldsteel 6 2 3 7 Loner, Block, Dauntless, Frenzy

FINK DA FIXER, GOBLIN SZEMÉLYES ASSISTANT (50.000 arany)

Ogre, Orc, Goblin és Underworld Denizens

A Fink három asszisztensnek számít. Ezen kívül, ha a Fink csapata Bribe-t használ, akkor újradobhatja az elrontott dobást. Ha Fink csapatának vezetőedzője reklamál akkor már 5+ sikeres,

Ha sikertelen akkor Fink is ki lesz állítva a  Head Coach-val együtt, és nincs további hatása a játékra .

PAPA SKULLBONES, CHAOS SHAMAN (80.000 arany)

Káosz, Káosz Renegátok és Nurgle

Kick-off előtt Papa Skullbones megpróbálhatja megáldani egy játékost a csapatban (aki nem lehet  Star Player) a Káosz istenek erejével. Válassz egy játékost a pályán, majd dobj egy D8-at az alábbi táblázatban. Ha készséggel kap azt a következő kirúgásig megtartja (ha már van neki ilyen skillje akkor nincs hatás) Egy játékos csak egyszer választható.

1 Méltatlan. A játékos Knocked Out.

2 Figyelmen kívül hagyva. Válasszon egy véletlenszerű játékost a csapatból (kivéve azokat a játékosokat, akik nincsenek a pályán, és azokat a játékosokat, akikre már próbálta), és újra dobjon a táblán.

3 Furcsa arányok. A játékos elnyeri a Nagy Kéz és a Nagyon Hosszú Lábak képességeket.

4 Tendrils megragadása. A játékos elnyeri a Csápok és Kapaszkodó Farok képességeket.

5 Horrific Visage. A játékos megkapja a Zavaró Jelenlétet és a Undorító Küllemet.

6 Grisly Bifurcation. A játékos megkapja az Többlet Karok és a Két Fej-készségeket.

7 Thorny Protrusions. A játékos megkapja a Karmok és Szarvak képességeket.

8 Az istenek kedvéért. Válasszon egyet a fenti eredmények közül.

GALANDRIL SILVERWATER, ELVEN CHEERLEADING COACH (50.000 arany)

Elven Union, High Elf és Wood Elf

Minden alkalommal, amikor a Cheerleaders  használja Galandril csapata (pl. Egy Cheering Fans kick-off esemény során) megduplázódik a s zámuk, ha nincs egy sem akkor egynek számít.  Ezen kívül minden alkalommal, amikor egy játékos a Galadril csapatában célt visz, közbenyúl vagy egy Sérülést okoz, dobjon D6-ot. A 6-os eredmény eredményeként a csapat további csapat újradobást kap.

A hatás félidő végével megszűnik.

KROT SHOCKWHISKER, SKAVEN ENGINEER (80.000 arany)

Skaven és Underworld Denizens

Minden kick-off esetén Krot kísérletezhet egy olyan játékoson, akit sebesültként eltávolítottak a pályáról, hogy megpróbálja visszahozni. Válassz egy játékost a csapat Dead & Injured-ból, - nem lehet Star Player és halott játékos! - és dobj  D6-ot a következő táblázatban. Krot nem gyógyító ezért a statisztika változásra és a Visszatérő sérülésre nincs hatással!

1 Volt ... Komplikáció. A játékos továbbra sem működik, és állapotuk romlik. Dobj sérülést, ha ez megismétli a "Miss Next Game" eredményt, amely akkor jelent meg, amikor először küldték a Dead & Injured-ba  akkor is csak egy meccsről fog hiányozni - az eredmények nem adódnak össze.

2-3 Haszontalan valami. A játékos nem reagál, nincs hatás.[M1]discret 2017-09-11

4-5 Hibás végrehajtás. A játékos visszatért a Tartalékok közé és a csapat többi tagjával felállítható. Mindazonáltal megkapja Really Stupid skillt, ha már van neki akkor -1-et kap erre a dobásra. A kör végén visszakerül a Dead & Injured-be, ha csak már addig nem tette ezt.

6 A játékos tökéletes! A játékos visszatért a Tartalékok mezőbe és a csapat többi tagjával felállítható. A kör végén a visszatért a Dead & Injured-be, ha még nincs ott.

SZPONZORÁCIÓ a DFK-tól

A mérkőzés végi bevétel dobás eredményéhez adj hozzá ( a megszokott FAME és győztes módosítón felül!)

+1-et ha nyertél

+2-öt ha legalább 2 TD különbséggel nyertél (tehát ha nyertél 2 TD különbséggel ÖSSZESEN +2-öt adhatsz hozzá a dobásodhoz, NEM +1 mert nyertél és +2 mert 2 TD különbséggel tetted ezt)

+1-et ha okoztál legalább 3 sérülést

+2-öt ha legalább 5 sérülést okoztál (itt is igaz a TD-nél leírtak, az 5+ okozott sérülés összesen +2-öt ad hozzá a bevétel dobásod értékéhez)

+1-et ha a mérkőzés rájátszásban történt

megjegyzés: sérülés okozásba csak az számít ami után Sztár Játékos pontot kapsz (beleszámít az esetleges Sztár Játékos által okozott sérülés is ha járna utána SPP)

Példa eset TD különbséges győzelemre:

Akik Sohasem Vesztenek 3-1-re nyer Nevenincs ellen és dob egy 5-öst bevételre amit nem dob újra és a mérkőzésre az ő szurkolói látogattak ki többen, de nem kétszeresen. (Sérülést 1-et okoztak és nem rájátszás meccs volt)

5 (D6 dobás)+1 (FAME)+1 (győztesnek alapból)+2 (2 TD-s módosító)= 90k bevétel